ESPOR GİRİŞİMCİLİĞİ ve GELECEĞİ


 Gençler için yeni bir meslek türü olan espor nedir?

Dijital ortamlarda bireysel veya takım olarak oyunların oynandığı rekabetli video oyun yarışmalarıdır. Son yıllarda yaygınlaşan teknoloji kullanımın artması ve oyuncuların gelir kazanmaya başlamasıyla espor büyük bir ivme kazandı. 

1972 yılında Stanford Üniversite kampüsünde yapılan İntergalactic Space War Olimpiyatları ilk espor turnuvası olarak anılır. 2005 yılında yine Amerika’da yapılan “Starcraft” organizasyonu espor alanının patlamasına yol açtı. 

Dijital oyun dünyasının ekosistemi zamanla oluştu. 

               

  • Ekosistem Üyeleri : 

■ Oyun Şirketleri  ■ Takımlar 

■ Oyuncular  ■ Yarışmalar 

■ Platformlar  ■ Markalar


Türkiye' de Espor Sektörü

Türkiye bu sektöre çok erken giren ülkelerden biri olmamasına rağmen dijital oyun

sektöründe iyi bir konuma ve ilklere de sahip 

Beşiktaş JK, dünyada espor takımı kuran ilk geleneksel spor kulübüdür. Galatasaray ve Fenerbahçe spor kulüpleri de kendi espor takımlarını kurmuş durumdalar, Türkiye’de oluşan talep ve etki sonucu 2018 yılında Gençlik ve Spor Bakanlığına bağlı olarak espor

Federasyonu kuruldu.



 
Federasyon TESFED olarak adlandırılmaktadır. 

  •  Dijital devrimin yaşandığı bu çağda, espor oluşumunun temeli bir zamanlar çok yaygın olan internet kafelere dayanmaktadır. Genellikle gençler ve çocukların vakitlerinin birçoğunu mobil ve bilgisayar başında oyun oynayarak zamanını geçirmesi sonucu oluşan talebin ekonomiye dönüşmesiyle  kolaylık sağladı. Yatırımcılar oyuna, oyuncuya veya takımlara yatırım yapabiliyor. Yatırımcılar arasında Shaq O’neal ve Zlatan İbrahimoviç gibi ünlü sporcular da yer alıyor.
  • Gamer (espor oyuncusu) olmak bir meslek halini aldı. Bahçeşehir Üniversitesinin sadece kendi öğrencilerinin yararlanabileceği bir espor akademisi var. Akademiye katılmaya hak kazanan öğrenciler eğitim ve burs imkanından yararlanıyor. 

Espor’ un Geleceği 

Espor fonlarının sayısı 2023 yılında 318 milyona, toplam izleyici sayısının 600 milyonun üstünde olacağı söyleniyor. 

Statista’ nın espor raporuna göre; Espor sektörünün pazar büyüklüğü 1,28 milyar dolar olduğunu aktardı.

Aynı raporda, Latin Amerika ve Ortadoğu’nun bazı ülkelerde sektörün popülerliği artmaya başladığını bildiriyor.

Gamer olmanın gençler arasında meslek olanağı olarak görülmesi gün geçtikçe dijital oyunlara talebi çoğaltıyor.

Son olarak sektör üzerine akademilerinde kurulması espor geleceği açısından oluşan pazar payının daha çok artacağını gösteriyor.

Siz de oyun ekosistemindeki gelişmeleri öğrenebileceğiniz Gain Global'in girişimcilik network platformuna kayıt olabilirsiniz.

      Gain Global Network Ağının Bir Parçası Olmak İster Misiniz?  ...

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.