STARTUP SUNUMU İÇİN 5 ÖNERİ

Sunumlar, girişiminizi kısa ve net aktardığınız konuşmalardır. Bu kısa vakitte vizyonunuzu, iş modelinizi, ekibinizi ve odaklandığınız sorun gibi birçok konuyu ifade etmelisiniz. Sunumlar için ortalama zaman 5 dakika oluyor. Pitch day ve Demo day etkinliklerinde bazen 3 dakika 'dan fazla zaman tanınmıyor. Etkinlikler dışında yatırımcıya birebir sunum yapma fırsatınız olabilir. Durum ve zamana göre ek sunum dosyası hazırlamanız işinizi kolaylaştırır. 
 

Genelde sunum zamanları az olduğundan, girişiminizin hangi problemlere çözüm olduğunu net ifade ederek kritik soruları yanıtlamalısınız.  

- Hangi probleme çözüm olacak? 

- Problemi nasıl çözüyor?  

- Nasıl bir iş modeli kullanılacak?  

- Hangi teknolojiler kullanılıyor?  



1. Hedef Pazar ve Rakip Analizi 

Yatırımcılar, müşteri potansiyelini ve pazar büyüklüğünü öğrenmek isteyeceklerdir. Sunduğunuz çözümün, gerçek bir ihtiyacı gidermesini göstermeniz çok önemli, rakipleriniz arasındaki güçlü yönlerinizi ve farkını açıklayın ayrıca rakiplerinizin güçlü yönlerini dürüstçe açıklamaktan çekinmeyin. Güçlü bir çalışma yaparak rekabete ve pazara ne kadar hakim olduğunuzu göstermelisiniz. 


2. Sunum Pratiği  

Sunum sonunda büyük bir yatırım alabilirsiniz. Bu düşünce girişimcinin bilinçaltına ister istemez yerleşir. Yüzlerce kişinin karşısına sunum için çıktığında ellerinin titremesi, konuşurken kekelemeniz sizin adınıza kötü izlenim oluşturur. Bu problem oluşmaması için çok tekrar yapmalı ve giriş cümlesini ezberlemelisiniz böylece daha rahat süreci yönetirsiniz.  

  • Sunumda, kıyafetleriniz daha sade ve donuk renkte olmalı. Sunum aşamasında pantolon ceplerinin boş olması daha şık olur.  


3. İstediğiniz Yatırım Tutarı Net Olmalı  

Girişimin hedefinize ulaşmasında, yatırım alma kadar yatırım tutarlarının nasıl kullanacağını önceden planlaması en önemli parametrelerden biridir. Yatırım almadan önce sunumda bu planlamayı aktarmanız sizi bir adım öne geçirir. Sunum şablonunda yatırım harcamalarını tablo şeklinde hazırlanmalı ve istediğiniz yatırım tutarını net olarak belirlemelisiniz. 

  • 'Şu miktara yakın' tarzı belirsizlik barındıran ifadelerden kaçınılmalı. Net ifadeler kullanılmalı. 
  • Bir tablo şeklinde yatırımların hangi kalemlere dağıtacağını gösterebilirsiniz. - X.00 TL reklam bütçesi, Y.00 TL personel gideri vs..
  • Yatırımcıya, planlı davrandığınızı göstermek güven verir.  

 

 

4. Ekibinizin Uyumunu Kanıtlayın  

Girişiminizin değerini gösteren en önemli etkenlerden biridir. Sunum dosyasında ekip arkadaşlarınızın görevi ve eğitimini kısaca yazmanız yeterlidir. 

Vizyonunuzun doğruluğunu, bunu gerçekleştirebilecek doğru bir ekibe sahip olmanız ile ikna etmelisiniz.  

  • Beraber çekilmiş olduğunuz fotoğrafları sunuma yerleştirin, aranızdaki sinerji ve ekip havasını yansıtmış olursunuz. 

  

5. SWOT Analizi  

Girişiminizin güçlü, zayıf yönlerini, fırsatlarını, tehditlerini belirtin. Bu analiz ile işletmenizin olumlu ve olumsuz yönlerini göstermeniz sektör ya da işletmeniz hakkında analiz yaptığınızı yansıtır ve iyi izlenim oluşturur. Yukarıda bahsettiğim pazar analiziyle elde edeceğiniz sektördeki fırsat ve tehditleri SWOT analizinde yansıtabilirsiniz. SWOT, girişiminizin pazardaki konumunu gösterebilecek güçlü bir araçtır. 

 


 

 

Sunum konusunda bahsedilmesi gereken birçok ayrıntı var. Kaynak önerisi olarak pazarlama gurusu olan Seth Godin in sunum önerileri verdiği, göz atmanıza değecek yazısına ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.