Z KUŞAĞININ GİRİŞİMCİLİĞE İLGİSİ

 

Kuşak Sınıflandırılması

Her dönemin sosyal, siyasi ve ekonomik faktörleri farklıdır. Temelinde bu bilgi varsayılarak zamanında yakın yıllarda büyüyen çocukların benzer yapıya ve davranışlara sahip olduğu kanısıyla yaşa bağlı bir sınıflandırma yapılmaya başlanmıştır.

İlk olarak 1.Dünya Savaşında ve sonrasında yetişen kuşağı yapıcı ve sessiz kuşak olarak nitelendirerek sınıflandırılmaya başlanmıştır. Tabii ki insan sosyal bir varlıktır ve bu nitelendirmelerin herkesi aynı kaba sığdırmaktan ziyade aynı toplumsal faktörlerden etkilenmeleri ve benzer sorumluluklara sahip olmaları sonucu ortak değer, beklenti ve davranışları olan gruplara ayrılmasının sosyolojik inceleme açısından önemli bir yöntem olduğunu ifade etmeliyiz.

2. Dünya Savaşında yetişen kuşak ile teknoloji sayesinde her şeye kolay bir şekilde ulaşabilecek dönemde yetişen kuşak arasında davranış farkları olması gayet olağandır.

 

Z Neslinin Farkı

X kuşağı bilgisayar devriminde gerçekleşirken büyüdü ve Y kuşağı internet patlaması sırasında yaşlandı. Z kuşağı için benzersiz olan ise yukarıdaki yeniliklerin hepsinin en başından beri hayatlarının bir parçası olarak yetişmesidir.

Sosyal medya, online etkileşimler, akıllı telefonlar gibi yeniliklerin Z kuşağının 0-10 yaşları arasında ortaya çıkması ya da o yaş grubu içinde keşfedilmesi onlar adına fırsat oldu. Kısaca yeni dijital teknolojilerle beraber büyüdüler. Çocukluk döneminde bilgileri kavrama ve algılama yeteneğinin yetişkinlik dönemine göre daha güçlü olduğu bilimsel bir gerçektir. Neticesinde diğer kuşaklara nazaran dijital okur yazarlıkları yeterince iyi seviyededir. Mesela şu an kullandığımız sosyal medya platformlarını kuran girişimciler genellikle Y kuşağındadır ve Y kuşağı gençlik evresinde web alanındaki yeniliklere adapte oldu. 

‘İnternet Kuşağı’ olarak bilinen Z kuşağının, güçlü teknolojiler ve inovatif fırsatlar yaratma kapasitesinin daha yüksek olduğunu ifade edebiliri‘İnternet Kuşağı’ olarak bilinen Z kuşağının, güçlü teknolojiler ve inovatif fırsatlar yaratma kapasitesinin daha yüksek olduğunu ifade edebiliriz.


Girişimcinin Geleceği

Startup’ lar kendine has çalışma kültürüne sahip, geleneksel iş kültüründen farklarından bir startup çalışanların daha özgür ortamlara ve esnek yapılara sahip olmaları, kurumlar da yeni kültüre adapte olmaya başladılar.  Yapılan anketler sonucu Z kuşağının geleneksel çalışma şartlarından 9-5 vardiyalardan hoşlanmadığı, işverenlerin katı kurallar yerine daha esnek olmasını talep ettikleri gözlemlenir. Startup kültürünün Z neslinin karakteristik yapıları ile uyumlu olması girişimcilik ekosisteminin devasa endüstrileşme yolunda büyük bir işarettir ve gelecek adına daha umutlu olmamıza yol açıyor, yıldan yıla Z Jenerasyonu iş kurma konusunda en iyimser nesil olmaya devam ediyor. CGK tarafından yürütülen çalışmada gelmiş geçmiş en girişimci nesil olarak niteleniyor. Jenerasyonun teknoloji meraklılığı, dijital okur yazarlıkları ve özgürlük anlayışları onları girişimcilik için özelleştiriyor. EY Ripples ve JA Worldwide tarafından 1997 ve 2007 arası doğan 6.000 katılımcıyla yapılan ankette, katılımcıların %53’ ü 10 yıl içinde kendi işini kurmak istiyor. Son yıllarda ülkemizde artan girişimcilik ilgisi Z kuşağının yoğunlaşmasıyla cazip bir alan olmaya doğru ilerleyecek kanısına varabiliriz.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.