GİRİŞİM EKOSİSTEMİNDE NETWORKİNG
Eskiden yöneticiler networking için ajanda ve defter tutardı. O zamanlar networking çok zirve dönemini yaşamıyordu. Zaman geçtikçe network ortamının ve faaliyetinin değeri ve ilgisi arttı. Bunlar arttıkça da yöntemler farklılaştı. Network ortamları olarak görülen kokteyler, seminerler, platformlar ve sosyal medya araçları çoğaldı.
Networking,
kariyerinizde sizi başarıya ulaşmanızı sağlayan bir konsepttir. Türkiye’de
ortalama son 20 yıldır bu kavram aktif şekilde kullanılıyor. Asıl amaç
kendinizin veya işinizin pazarlanmasından ziyade iletişim kurarak iş ağınızın
genişletilmesidir, bu genişlemeye sadece müşteri ya da paydaş bulmak gibi tek
yönlü bakılmamalı kişisel gelişiminize daha çok katkı sağlayacaktır.
Networking; CEO, yönetici ve tacirlerin yer aldığı derneklerin, vakıfların
oluşma ya da kurulma nedenlerinden biridir. Bağlantı kurmak kadar bağlantının
kopmaması da bir o kadar önemlidir.
Girişimciye Networking Faydaları Nelerdir?
· Girişimcilere fırsatlar
yaratır
· Deneyimlerden yararlanıp,
farklı bakış açıları kazanır
· Girişimciler kendi
deneyimleri aktarması da önemli çünkü ruhsal olarak aynı dertleri yaşayan
kişilerle dertleşmek moral katar.
· Ekip oluşturmak,
girişimcileri bir hayli zorlayan durum ve ekip arkadaşları bulmanız adına iyi
bir imkan
· Ekosistemin içinde olur ve
gelişmelerden her daim haberdar olursunuz.
Yukarıda saydıklarım dışında aktarmadığım birçok faydası vardır. Bu kavrama alışık olmasanız bile farkında olmadan kişi ve kurumlarla kurduğumuz bağlantılar aslında bu kavramı uyguladığımızı gösteriyor. Farkında olarak hareket etmek ise sizin yolunuz hız katar.
Girişimciler İçin Networking Nasıl Başlar?
Networking’ in başlangıcı insanların kendini tanıttığı 30 saniyelik asansör konuşmasıdır. Girişimciler için “asansör konuşması” yabancı olunmayan bir kavramdır. Girişimlerin yatırım almasında, müşteri kazanmasında vs. gibi girişiminizin büyümesinde kurum ve kişilerle bağlantı kurmak asansör konuşmasının ilgi çekici olması network sağlaması açısından tavsiye edilir.
Sonuçta tanımadığınız birisiyle ayaküstü iletişim kuruyorsunuz ve sizin yüzünüzün iletişime geçtiğiniz kişinin aklında kalması adına asansör konuşmasını farklılaştırabilirsiniz.
Hangi Platformlar Kullanılabilir ?
Girişim ekosistemindeki kişilerin bağlantı kurabileceği, iş ağı oluşturacağı ortamların varlığı artması Türkiye ekosisteminin büyümesini hızlandırır. Dijitalleşme sonucu değişimle alışkanlıklar da değişti, çoğu kişi sosyal medyadan iş ağı oluşturma alışkanlığı kazandı. Bilinen en tipik örnek Linkedin lakin çok bilinmeyen dijital örnekler de mevcut. Bu platformların ya da forumların ileri zamanlarda daha da artabileceği, çeşitlenebileceği tahmin ediliyor. Takip edilmesini önereceğimiz etkinlik odaklı araçlar içerisinde Meetup ve Eventbrite öncelikli olacaktır.
Yukarıda değindiğimiz üzerine
girişimcilik ile ilgilenenlerin yaş ortalaması düşüyor. Gençlerin sıkı
ilgilenebileceği forumlara, ortamlara ihtiyaç olacağını varsaymamız herhalde
yanlış olmaz. Gain Global Platformu içerisinde girişim ekosistemi özelinde
haberlerin, bültenlerin paylaşıldığı kapalı bir networking grubu var. Bize
katılarak girişim ekosisteminden network edinmek isteyenler www.gainglobal.online sayfasından katılım sağlayabilir.
Özetle, iletişim
bir sanattır diyebiliriz. Networking kavramının özelinde fayda
sağlayabileceğiniz kişilerle kuracağınız iletişimin önemine değindik. Son
olarak, değindiğim her şeyin gerçekleşmesi sizin iletişim becerinize bağlı
olduğunu da hatırlatmak isteriz.
Leave a Comment